Aquest dimarts, el Regne Unit ha posat en marxa la vacunació començant per les persones majors de 80 anys. Es converteix doncs, en el primer país d’Europa que administra la vacuna contra la covid-19.
Contingut
Margaret Keenan ha sigut la primera persona del Regne Unit en rebre la vacuna contra la covid-19
Segons la informacions publicades, s’ha començat administrant als majors de 80 anys i al personal mèdic i social que treballa amb possibles malalts de covid-19. La vacuna que es distribueix és la de les farmacèutiques Pfize i BioNTech.
De moment tenen encomanades fins a 40 milions de dosis, el qual permetrà vacunar 20 milions de persones, és a dir un terç de la població anglesa.
Tot aquest procés de vacunació va començar aquest dimarts amb Margaret Keenan. Es tracta d’una dona de 90 anys que en l’Hospital Universitari de Coventry i davant les càmeres de televisió li han administrat la vacuna.
S’ha viscut com un moment històric on s’informava a la senyora amb tot tipus de detall el que succeiria a continuació. Amb convenciment i orgull, Margaret Keenan ha explicat “”Em sento molt privilegiada de ser la primera persona de ser vacunada contra la Covid-19. És el millor regal d’aniversari, avançat, i perquè significa que finalment podré passar temps amb la meva família i amics per Cap d’Any després d’haver estat sola tot l’any”. I ha afegit, “si jo que tinc 90 anys me l’he pogut posar, aleshores vostè també pot“.
El segon en vacunar-se és William Shakespeare
En acabar Margaret Keenan, ha donat pas a William Shakespeare. Un home de 81 amb una salut dèbil és habitual en l’Hospital Universitari de Coventry. Ell mateix, de forma voluntària ha volgut esdevenir protagonista d’aquesta revolució sanitària. De fet, abans d’acomiadar-se ha dit: “Això és revolucionari. Això pot canviar les nostres vides, oi que sí?”