La Biblioteca Clarà, ubicada al barri de les Tres Torres, reprén l’activitat aquest divendres 13 de febrer després d’un període de gairebé deu mesos tancada a causa d’unes obres de rehabilitació que es van iniciar el 28 d’abril de 2025. La posada al dia de l’equipament ha permès millorar tant l’estat estructural de l’edifici com el confort dels espais interiors, amb l’objectiu d’oferir un servei més eficient i agradable a la ciutadania.
Per celebrar la reobertura, el Districte de Sarrià-Sant Gervasi i Biblioteques de Barcelona han preparat una festa al jardí de la biblioteca durant la tarda de divendres, sempre que les condicions meteorològiques siguin favorables. La jornada començarà a les 16.30 h amb una xocolatada oberta als assistents, pensada com un espai de trobada entre veïns i usuaris habituals. A les 17.00 h es faran els parlaments institucionals de benvinguda, a càrrec de la directora del centre, Joana Torres, i de la regidora del districte, Maria Eugènia Gay, que destacaran la importància de l’equipament com a punt de referència cultural i comunitari.
La programació continua a les 17.30 h amb un espectacle infantil dirigit a un públic a partir de 4 anys. La proposta narra la història de la Miranda, una nena que rebutjava els contes, els poemes i les endevinalles perquè percebia les paraules com si estiguessin cobertes per un vel misteriós. L’activitat, conduïda per Joana de Diego i Guille Gómez, combina música i narració per fomentar el gust per la lectura entre els més petits.
Pel que fa a les obres, s’han dut a terme actuacions a la façana per reparar esquerdes i fissures i evitar filtracions d’aigua, així com tasques d’impermeabilització i reforç de les proteccions exteriors. També s’han incorporat recuperadors de calor amb filtratge d’aire exterior al sistema de climatització, una millora que optimitza la ventilació i incrementa el confort tèrmic dels diferents espais. A l’interior, s’ha renovat completament la zona d’accés amb nou paviment, il·luminació actualitzada i mobiliari nou, reforçant la funcionalitat i l’acollida de l’equipament per als usuaris.
