Manu Guix, conegut per la seva dilatada carrera en el món de la música i el teatre, ha aconseguit conquerir diverses generacions amb el seu talent i la seva passió. Des de ben jove, el seu destí semblava clar: la música. Però qui pensaria que el mateix artista que ha estat el motor d’alguns dels musicals més emblemàtics a Catalunya, també s’aventuraria a produir reggaeton i, a més, hi gaudirà?
Contingut
Un artista versàtil: des del piano fins al reggaeton
Manu Guix és una de les personalitats més polifacètiques de l’escena musical i teatral catalana. Va començar a tocar el piano des de ben petit i ha recorregut una llarga trajectòria que l’ha portat a dirigir musicals com “El Petit Príncep” o “La Jaula de las Locas”, però també a col·laborar amb artistes de la talla de Rosalía, Shakira o Nathy Peluso. A més de ser pianista, és productor, compositor i director musical.
Tot i les seves arrels profundament clàssiques, que el van portar a començar la carrera de piano, Guix mai ha tingut por de reinventar-se. La seva capacitat per fusionar estils i explorar nous sons l’ha conduït a un terreny tan inesperat com excitant: el reggaeton. En una entrevista recent, Guix afirmava amb entusiasme: “Ara faig reggaeton i m’encanta, m’ho passo pipa”.
L’artista reconeix que el reggaeton és un gènere que ha evolucionat i s’ha consolidat en els últims anys, superant les crítiques inicials que apuntaven a la seva efímera moda. Guix mateix admet que hi ha reggaeton de tota mena: “Com tot, n’hi ha que és una merda, però n’hi ha de molt bo”. La seva implicació en aquest gènere demostra la seva passió per experimentar i explorar noves fronteres musicals. Aprofita la seva extensa experiència com a productor i arriscant-se a jugar amb estils més moderns i ballables.
De la televisió als escenaris: l’evolució musical de Manu Guix
La versatilitat de Manu Guix no es limita al reggaeton. Com a director musical de diversos musicals, com “Cantando bajo la lluvia” o “The Producers”, Guix ha estat una figura clau per a l’adaptació i creació d’espectacles musicals d’altíssima qualitat. Recentment, Guix ha estat treballant en la producció d’un nou musical, “El dia de la marmota”, basat en la popular pel·lícula de Bill Murray. L’espectacle es presenta com un gran repte tècnic i artístic, amb una producció que incorpora videoprojeccions i una banda en directe. La seva dedicació als musicals no és una sorpresa, ja que el seu amor pel teatre i la música es reflecteix en cadascun dels seus projectes.
A través del seu treball a Catalunya Ràdio, on cada matí dedica cançons en directe als oients, Guix també ha trobat un nou camí per connectar amb la seva audiència, creant moments íntims i emocionants amb les seves interpretacions a l’aire. A la vegada, aquest projecte li permet gaudir de la seva passió per la música de manera diferent i més personal. Com ell mateix diu: “Sempre dic que una de les meves grans fortunes és treballar amb els meus amics”. Aquest aspecte d’amistat i col·laboració es reflecteix en tot el que fa, ja sigui en la producció de reggaeton amb Roger Rodés o en el món del teatre amb Àngel Llàcer.
Guix ha aconseguit mantenir una relació artística fructífera amb Àngel Llàcer des de fa més de 25 anys. La seva química creativa i la seva confiança mútua els ha permès afrontar junts grans produccions musicals. Alguns exemples: “El somni de Mozart” i “La jaula de las locas”. A mesura que la seva trajectòria avança, el duo ha madurat personalment i artísticament, i això es nota en la qualitat de les seves obres.
L’evolució de Manu Guix i el reggaeton
Quan es parla de Manu Guix i el reggaeton, potser molts no esperen trobar una connexió. Però per a l’artista, el reggaeton representa una evolució natural dins del seu camí musical. La seva relació amb aquest gènere va començar fa uns anys amb la producció de cançons en el seu estudi de gravació, Medusa, que ha acollit artistes de renom com Rosalía i Nathy Peluso. Guix confessa que “m’ho passo pipa” fent reggaeton, una afirmació que desmunta qualsevol estereotip associat al gènere. Segons ell, la diversitat musical és el que el manté motivat i el fa seguir explorant nous horitzons.
A més de la seva passió pel reggaeton, Guix destaca l’evolució de l’escena musical i com els gèneres que abans es veien com a “provisors” han aconseguit consolidar-se. Des del seu estudi, Medusa, Guix i Rodés han estat capaços de gravar i produir no només reggaeton, sinó també altres gèneres d’avantguarda com el trap i la música electrònica. Els èxits recents han estat una gran font d’inspiració per a l’artista, que no dubta a seguir traçant nous camins dins del panorama musical mundial.
En definitiva, la trajectòria de Manu Guix és una prova de la seva adaptabilitat i del seu amor incondicional per la música en totes les seves formes. Si bé és cert que les seves arrels estan profundament lligades a la música clàssica i el teatre, també ha sabut reinventar-se. Experimenta amb nous gèneres, com el reggaeton. Amb una trajectòria tan prolífica i variada, Guix segueix demostrant que, per a ell, la música no té límits. “M’ho passo pipa”, diu. I nosaltres, els seus seguidors, també ho fem.