La plataforma de continguts digitals HBO Max està preparant una nova sèrie que es dirà Pubertat i que s’estrenarà durant l’any 2025. Es tracta d’una nova ficció de 6 episodis d’una hora de durada, creada, dirigida i interpretada per Leticia Dolera i que posteriorment també es podrà veure a la plataforma 3Cat.
Ambientada en ple estiu i en el context cultural de la tradició castellera catalana, Pubertat és un drama familiar a partir d’una agressió sexual entre adolescents que explora el pes del tabú. La sèrie es rodarà en diverses localitzacions de les comarques de Tarragona durant el proper estiu i es gravarà en català i castellà. La ficció es podrà veure en versió original i també doblada al castellà a HBO Max.
Contingut
Així és Pubertat
L’harmonia d’una comunitat es veurà truncada per una denúncia d’agressió sexual a les xarxes socials que apunta a tres adolescents com a culpables. Els adults a càrrec dels assenyalats, com a agressors i com a víctima, hauran de bregar amb la tensió de la situació i enfrontar-se a la seva pròpia relació amb la sexualitat. En el procés, descobriran que potser no només les tradicions passen de generació en generació, sinó també els tabús i els traumes.
L’acostament adolescent al sexe
La sèrie qüestiona si un nen de 13 anys pot ser un agressor sexual i, si ho fos, de qui seria la responsabilitat: del nen, de la família o de la societat. Al seu torn, la història explora les relacions paterno-filials i com aquestes, vulguem o no, també ens constitueixen.
Dolera explica que ha escrit “Pubertat” en un context social on d’una banda es pornifica i cosifica tot i de l’altra el sexe i la intimitat segueixen sent un tabú, “com s’aproximen els adolescents a una cosa tan íntima i radical com és la sexualitat? Com ho fem nosaltres, els adults? Estem preparats per acompanyar-los?” Amb “Pubertat”, vol compartir totes aquestes inquietuds i intentar donar una mica de llum sobre aquest tema.
Per narrar aquesta història, explica, que ha triat la força visual i metafòrica de la tradició castellera. “Pubertat” parla del llegat entre generacions, entre pares i mares i els seus fills i filles, tant a nivell cultural com emocional o psicològic; també de com la tradició i el progrés conviuen avui amb certa tensió.
“Per això em semblava que el context de la cultura popular era un terreny fèrtil i idoni per a la sèrie. A més de l’esforç en equip i del simbòlic i catàrtic d’un castell, em va atreure per a la història, la naturalització del contacte amb el cos a l’hora de fer un castell. El cos vist com una cosa a integrar i no una cosa a témer, amagar o avergonyir-se. Crec que, en definitiva, una colla castellera és com una petita societat, a nivell humà i polític, és un mirall on mirar-nos”, continua.