Carla Carbonell explica tot el que s’amaga darrere la Festa Major de Gràcia
Els guarnits seran els protagonistes de la Festa Major de Gràcia d’enguany, ja que és una de les celebracions més esperades. La Festa Major de Gràcia és una de les festivitats més esperades per milers de barcelonins i turistes que visiten la ciutat durant la temporada estiuenca. Concerts, bona música, activitats per als més petits, poemes o correfocs són algunes de les particularitats d’aquesta celebració. Per saber tot el que s’amaga darrere la Festa Major de Gràcia, la presidenta de la Fundació d’aquesta Festa Major, Carla Carbonell, explica algunes de les característiques que es podrà viure al barri barceloní aquest estiu. Segons explica, els guarnits seran els protagonistes de la festa.
Guarnit, participació i cohesió. Aquestes són les tres paraules amb què la Carla definiria la Festa Major de Gràcia. El guarnit del 15 d’agost serà una de les claus per entendre la festivitat d’enguany, però sens dubte el que promou la Festa Major de Gràcia per ser tan coneguda és la seva gent. Per altra banda, no podem deixar de banda la gran quantitat d’activitats que es destriaran. Seran per a gent de tots els públics i des totes les edats. Els matins estaran reservats per les activitats infantils de tota mena. Al migdia trobem, sobretot, concerts vermut i dinars populars. La tarda-vespre estarà reservada a tallers i algun grup d’havaneres o sardanes. I per la nit agafaran protagonisme els concerts, però no podem oblidar tampoc els sopars de veïns o altres activitats com cinema a la fresca.
En primer lloc, pel que fa activitats que es duen més enllà dels carrers destaquen totes les relacionades amb la cultura popular, com la cercavila, el correfoc i una jornada castellera. Aquesta fa anys que és d’un altíssim nivell. En segon lloc, més enllà de la Festa Major, però, la fundació que Carla Carbonell presideix també dinamita altres festes al barri al llarg de l’any. Trobem el Cicle de Nadal, amb una festa per a la gent gran, el cant de la Sibil·la o la posada en marxa de concursos literaris, de pintura i de fotografia. A banda d’això, com cada any, els guarnits seran protagonistes.
A més, Carbonell, a banda d’explicar tot el que s’amaga darrere la Festa Major de Gràcia, insisteix en que les activitats són tirades endavant principalment per voluntaris i voluntàries. Els vestits de la cavalcada de les carteres reials els han cosit persones de diferents carrers, que els guarnits de Festa Major els ha fet molta gent treballant plegada durant moltes hores tot l’any. Una mostra de cooperació i esforç per fer de la Festa Major de Gràcia i de la resta d’activitats del barri, un èxit.
