Falsificacions de les validacions
Ahir es va descobrir que una desena de persones falsificaven el títols per validar en el transport públic de Barcelona, on totes les persones implicades han passat a disposició judicial per ser jutjades penalment, on també ha sigut culpat un treballador de TMB, concretament del metro de Barcelona.
Aquest treballador intern, es va dedicar a vendre més de 400 bobines de les targetes als falsejadors, que aquest posteriorment es dedicaven a clonar-ho i posteriorment poder crear les targetes falses, que sens dubte circulaven de manera totalment disimulada, ja que com ha pogut observar l’autoritat, les targetes eres visualment clavades i estèticament iguals.
Unes targetes molt utilitzades
Les conegudes T-10, que a la vegada són les més utilitzades pels usuaris, han sigut les que generalment s’ha falsejat més. Seguidament també han patit molts fraus les T-joves i les T-trimestrals, cosa que el seu abonament és molt alt. Tot i així aquestes falsificacions s’han concentrat i sobretot han sortit millor (pels falsificadors) en el cas de les T-10.
El preu pel qual es venen les T-10 actualment al públic són de 10,20€. En el mercat negre aquestes falsificacions es venien per 5€, un preu que lògicament supera la meitat del que realment es ven en el mercat lícit. Aquestes falsificacions es venien en diferents llocs i punts de venda, però en el conegut ‘mercadillo’ de la Zona Franca, es venien sovint, i precisament molts dels usuaris que acosutmaven a tenir.les, han confesat que la gran majoria de vegades les han comprat allà.
Pèrdues milionàries
El pitjor de tot, és que TMB calcula que això ha generat unes pèrdues econòmiques xifrades en quatre milions d’euros, cosa que lògicament suposa un barbaritat en quantitats unitàries, amb la qual cosa l’empresa pública reclamarà a la justicia que se’ls indeminitzi d’alguna manera per part dels acusats.
Les falsificacions consistien en imitar la part magnètica de la targeta (la banda llegible per la màquina de validar), tan a metro, com tramvia com autobús, amb la qual cosa s’introduïa en unes targetes perfectament calcades amb la mateixa imprenta. Molts treballadors del transport públic, especialment de TMB, ja portaven mesos comunicant a la seva empresa que havien augmentat les devolucions de les targetes, i que sospitaven que a les targetes no els hi passava res (simplement que la banda magnètica no era original). Conseqüentment havien de donar una T-bescanvi, que consiteix en que el passatger la substitueixi per la targeta malmesa sense cap despesa a canvi.