La Gemma Cuervo de Igartua és una actriu espanyola de televisió, cine i teatre que actualment té vuitanta-sis anys i porta activa en aquest món des de l’any 1956.
Va iniciar la seva carrera professional estudiant al Teatre Espanyol Universitari de Barcelona i va debutar a “Harvey”. Més endavant va ser incorporada a la companyia “Lope de Vega” i a 1969 va crear la seva pròpia companyia junt amb el seu marit on van representar obres a dins i fora d’Espanya.
La seva trajectòria professional és molt llarga, ja que està composta per més de cinquanta anys durant els quals s’ha pogut convertir en una de les actrius més prestigioses del país.
Per resumir, els seus treballs més coneguts per la gent van ser les intervencions a televisió com “Estudio 1”, “Médico de familia” i “Aquí no hay quien viva” representat a la Vicenta Benito. Durant els setanta va intervenir a dues radionovel·les a “els Miserables de Victor Hugo” i a la “Resurrección de León Tolstoi”. El seu últim treball en viu, és a dir, com a actriu de teatre, va ser “la Celestina” l’any 2011.
Quant a la seva vida personal, va estar casada amb l’actor Fernando Guillén amb el que va tindre tres fills, dels quals dos actualment també són actors. Afirma, que encara que ja faci deu anys que va morir el seu marit, el troba molt a faltar igual que a les seves dues companyes de plató Emma i Mariví.
Per acabar, a pesar de la avançada edat de la Gemma Cuervo, l’actriu es troba amb una salut correcta i per això diu que no vol deixar la seva professió. El dia que ho deixi serà perquè ja no pugui, ja que és el que més li agrada a la vida: actuar.
Si vols llegir més articles, fes clic aquí.