El nou espai gastronòmic Time Out Market de Barcelona obrirà les seves portes al públic al Maremagnum avui divendres amb 14 cuines i una programació cultural estable. Amb un model que convida a provar diferents propostes dels diversos locals en un mateix àpat, l’espai es dirigeix especialment al públic barceloní, al qual vol atreure fins al Port Vell.
El flamant local vol atreure el públic amb una proposta gastronòmica de qualitat a preus ajustats, combinant la seva oferta amb propostes culturals. El Time Out Market de la capital catalana és el novè a nivell mundial, però el primer que es crea “amb inspiració editorial” de la revista Time Out: tots els establiments han estat triats pel seu equip com a reflex del panorama gastronòmic de la ciutat i les diverses cuines i propostes que la caracteritzen.
D’aquesta selecció n’han resultat la representació de 14 locals barcelonins amb una marcada personalitat: la cuina catalana creativa de Jordi Artal, l’experiència gastronòmica de Fran López, la proposta japonesa de Monster Sushi, la mexicana de Xuba Tacos, les pizzes de La Balmesina i les hamburgueses de La Real Hamburgueseria. Casa Guinart aportarà el segell de cuina catalana, RiasKru posarà els plats de marisc, mentre que l’arròs ve de la mà de Can Ros Barceloneta. El capítol de tapes el proposa el Bar Nuri, i la brasa serà a càrrec de Darvaza. Una altra font seran els sabors de Londres a BaLó.
La pastisseria creativa i l’alta xocolateria de Bubó posaran el punt dolç a l’experiència, que es podrà acompanyar amb el cafè de Café de Indias. O, si es prefereix, amb un còctel de la guardonada Paradiso. A més, als locals que formaran part del mercat gastronòmic se suma un restaurant independent de servei complet, de la cuina tradicional catalana i de mercat de Casa Amàlia.
L’oferta de l’espai es completa amb una botiga del històric Colmado Múrria, en un espai que suma en total més de 5.200 metres quadrats en la segona planta del Maremagnum. A partir de la seva inauguració, divendres al migdia, el mercat estarà obert diàriament entre les 10 del matí i mitjanit, i en el cas de la cocteleria el Paradiso,oberta fins la 1 de la matinada.
Global i local
L’obertura de l’espai gastronòmic i cultural ha suposat una inversió de 13 milions d’euros aportada per Time Out i diferents partners. El Time Out Market funcionarà amb model pel que els restauradors amb local pagaran un percentatge dels seus ingressos. En total, donarà lloc a 50 persones de forma directa, i fins a 300 d’indirectes.
Time Out Market és un projecte global que va obrir el primer establiment el 2014, a Lisboa i, des d’aleshores, hi ha hagut obertures a Nova York, Ciutat del Cap, Boston, Chicago, Dubai, Mont-real i Porto. A més, la fórmula, que promou la gastronomia local de qualitat, preveu futures obertures a Osaka, Vancouver i Budapest.