No en sabíem res. Durant una temporada llarga de quatre anys des que va publicar el seu disc Refugi, Marc Parrot havia desaparegut de l’escena musical i mediàtica.
Ara que ha publicat nou disc en solitari Els fets i l’atzar torna a reaparèixer per presentar el seu setè treball íntegrament en català que inclou 9 temes intimistes. Un disc sobre la solitud, el pas del temps i la idea de tornar a començar.
El músic va presentar el seu nou treball el passat divendres en un concert al Centre D’Art Tradicionàrius del barri de Gràcia a Barcelona, en el marc del festival Barnasants. En el format de trio de tres músics en el que es desenvoluparà la gira és amb el que Parrot es sent més a gust. “Pots sentir tots els sons dels companys”, explica.
El cantautor barceloní, que es va fer famós a finals dels 90 amb el seu personatge musical El Chaval de la Peca sortint al programa d’Andreu Buenafuente, ha dedicat el primer tema de l’àlbum al desig, del que en diu que és el motor de la vida, en una entrevista a El matí de Catalunya Ràdio.
Marc Parrot, que acaba de fer 55 anys, diu que el seu nou elapé reflecteix que les coses poden anar com tu no vols i que ell ha vist que s’ha d’acceptar d’una forma positiva i sense drames. “Jo m’embalo” diu el compositor, però “fer-se gran també vol dir no controlar les coses”.
Parrot creu que la vida s’ha de viure amb amor i estar enamorat de la vida. “Quan et sents enamorat tens la sensació que de cop tot comença de nou perquè ho veus d’una altra manera”, expressa el músic.
El compositor parla del gran canvi en les produccions musicals que ha suposat la introducció de la tecnologia. Ara que els estudis es poden limitar a una targeta de so i un micro, “els músics podem treballar en línia”. “A partir de l’esbós que faig d’una escaleta, els músics m’envien les pistes i les ajunto a l’estudi”.
En Marc reconeix que sovint treballa molt sol a l’estudi, i recorda les bones sensacions que va tenir treballant en equip quan va ser el director musical del Club Súper 3. “Em sentia part d’aquest projecte ben fet”, diu.
Una llarga trajectòria musical
Marc Parrot va començar cantant en castellà amb el grup Regreso a las minas, amb qui va publicar un disc. No obstant va començar a editar discos en solitari en castellà, per la Warner Music.
El 2005 va començar a cantar professionalment en català. Mentider i Interferència són alguns dels seus treballs d’aquesta època en que va fer actuacions i gires per Catalunya. Conegut per ser el creador de varies sintonies musicals amb TV3, durant la temporada 2008-2009 va ser l’encarregat del programa Casal Rock, i també ha compost la gran majoria de cançons del Club Super3.
Marc Parrot, que ha estat productor de molts grups, té el seu propi estudi de gravació a Sant Quirze Safaja, anomenat Grabaciones Silvestres. El seu disc d’estudi sota el nom 50 anys de la nova cançó és un treball en què fa un homenatge a la nova cançó catalana.


