A partir d’avui, 7 i fins al 9 d’octubre se celebra la festa del Roser, que és la festa major de la Rambla de Barcelona amb munt d’activitats culturals i de lleure gratuïtes, organitzades per Amics de la Rambla.
Enguany, recollint la tradició, les flors prenen el protagonisme de la Festa i molts dels actes estan relacionats amb la tradició de les flors a La Rambla. Per aquest motiu, hi hauran 17 espais o edificis decorats amb flors, però també 28 activitats i rutes gratuïtes, descomptes i ofertes per a establiments d’oci i hotels i menús festius a restaurants de La Rambla.
La festivitat arrencarà amb un pregó a càrrec de l’actriu Lloll Bertran el divendres, 7 a les 11:30 h convidant a tothom a gaudir de la festa des del balcó de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona.
La Rambla en Flor
Del 7 al 12 d’octubre tindrà lloc “La Rambla en Flor” un projecte que compta amb la complicitat de les entitats, comerços i el veïnat del passeig. Es decoraran les façanes de diferents edificis i espais singulars de La Rambla amb la col·laboració del Gremi de Floristes de Catalunya que s’encarregarà d’elaborar el seu arc floral de la Rambla de Canaletes que dona la benvinguda a una Rambla florida.
Altres espais que també estaran decorats són l’Hotel Yurbban Ramblas, el restaurant Moka, el restaurant La Poma, la intervenció de Parcs i Jardins a la Rambla dels Estudis, el restaurant CentOnze, el Palau Moja, el Palau de la Virreina, un quiosc de flors, l’Hostal Mare Nostrum, la intervenció de les Catifaires del Raval al Pla de l’Os, el Passatge Bacardí, el Tablao Flamenco Cordobés, el Palau Marc, el Museu de Cera de Barcelona, el Santa Mònica, el Garatge Atarazanas i la taquilla de Las Golondrinas. Alguns jardins de la zona com el de l’Ateneu Barcelonès o el de la casa Ignacio de Puig també es podran visitar.
“Una flor, un desig” és una acció participativa que arriba a la seva desena edició. Barcelonins i visitants estan convidats a participar col·locant la seva flor en una estructura gegantina a l’hora que demanen un desig. D’aquesta forma, esva omplint l’estructura de flors fins que queda totalment plena.
Activitats gratuïtes per a tothom
El dissabte, 8 es faran tallers infantils de manualitats de la mà de diferents establiments de La Rambla, de música per celebrar el 185è aniversari del Conservatori del Liceu (un concert de Joana Casanova Quartet al Teatrino del Conservatori) i d’un festival al costat del mar, el Maremagnum Fest. A la Plaça Catalunya hi hauran les cervaviles de xanquers amb motius florals i dels tallers que ha organitzat el Centre Comercial El Triangle.
Diumenge, 9 tindrà lloc una activitat per a dibuixar i escriure a la Rambla. Es tracta del Sketch & Write, ambpremis per a tots els participants i molta animació. També diumenge es podrà participar a l’aventura de navegar al Museu Marítim de Barcelona.
Altres dies es faran tallers de floristeria gratuïts i l’obra de teatre “La Rambla de les Floristes” de Josep M. de Sagarra al teatre Poliorama, on es va estrenar el 1935.
Aconsegueix les teves entrades
Podeu anar a l’Aquàrium, a escoltar música al jardí de l’Ateneu Barcelonès, endur-vos llavors al centre Comercial El Triangle, visitar la Fundació Enric Miralles, el Gran Teatre del Liceu, el Palau Güell o l’antiga Casa de la Convalescència, fer un viatge gratuït amb Las Golondrinas o anar amb descompte al Museu de Cera, al Museu de l’Eròtica o al Tablao Flamenco Cordobés.
Les Rosers estan convidades a veure “El mètode Grönholm” al Teatre Poliorama o pujar al mirador de Colom.
Totes les activitats són gratuïtes però s’ha de fer reserva prèvia a web de la Festa del Roser.