Biografia
Carlos Moyà Llompart, va néixer el 27 d’agost de 1976. Des de jove va mostrar un gran talent per al tenis, va començar a donar els seus primers pasos en una pista de tenis a l’edat de 6 anys, juntament amb el seu germà Andrés Moyà. La seva carrera professional es va iniciar a l’edat de 17 anys.
A mitjan dècada de 1990, Carlos Moyà ja havia aconseguit guanyar diversos títols, però el seu punt àlgid va arribar l’any 1998 quan va guanyar el prestigiós torneig de Roland Garros. Aquesta victòria va situar-lo com el número 1 del món el 1999, consolidant la seva posició com una de les figures més destacades del tenis mundial. Sense deixar de banda, que durant l’any 2014 va ser escollit com a capità de l’equip espanyol de la Copa Davis.
Informació de Carlos Moyà
A continuació et presentarem tota la informació necessària que has de saber de l’exitós tenista Carlos Moyà. El seu nom complet, la seva data de naixement, quins premis ha guanyat, si té parella o no i qui és…
Nom:
Carlos Moyà Llompart.
Data de naixement:
Va néixer el 27 d’agost del 1976. Actualment té 47 anys.
Parella
En la seva vida sentimental, ha estat vinculat a models i presentadores com Patricia Conde, la xilena María Eugenia Larraín, així com a la jugadora de tennis italiana, Flavia Pennetta. En l’actualitat, la seva parella és Carolina Cerezuela amb qui va iniciar una relació a mitjans del 2007. La parella va casar-se en una cerimònia molt íntima en el juny del 2011, pero porten 12 anys d’enamorats.
“La vaig veure a la tele i em vaig enamorar sense conèixer-la“, va assegurar l’extenista a “Mi casa es la tuya”, l’espai presentat per Bertín Osborne. Va ser l’any 2007 quan la flama de l’amor entre la parella es va encendre. “Vaig conèixer en Carlos a través d’un amic que teníem en comú. Vam passar un mes enviant-nos correus electrònics. Estava molt enganxada a això. Saps com és estar desitjant arribar a casa per veure si ha entrat algun correu? Doncs així estava jo”, va recordar Carolina. “Poc després li vaig donar el meu número de telèfon i vam passar un mes més a base d’SMS. Finalment, vaig quedar amb ell, i tot i que tenia por, en veure’l vaig comprendre que era l’home de la meva vida”, va afegir sobre l’origen del seu discret romanç.
La parella viu conjuntament amb els seus tres fills en una espectacular mansió situada dins l’illa mallorquina, en una zona privilegiada que es troba dins de la zona 3% dels barris més rics d’Espanya.
En relació amb la seva parella Carolina Cerezuela li denominen “mocatriu”, ja que destaca en l’actuació, cantant i el modelatge. Ha brillat any darrere any com a model de passarel·la i de portada de revistes, com a cantant al costat de Jaime Anglada, amb qui va formar el duo Anglada Cerezuela i sense deixar de banda, la interpretació. Des que va saltar a la fama amb els seus papers a ‘Càmera Cafè’ i ‘Hospital Central’, l’Eliana és una dona amb nombrosos talents i fa anys que ho demostra al públic.
Fills del Carlos Moyà
La parella té tres fills: Carla (13a), Carlos (10a) i la Daniela (9a). Els dos primers van néixer mitjançant una cesària el 18 d’agost de 2010 i el 12 de desembre de 2012 a la clínica USP Palmaplanas de Palma de Mallorca. La seva tercera filla, Daniela, va néixer a la Clínica Ruber Internacional de Madrid el 9 d’abril de 2014.
Segons expliquen els seus pares, els tres descendents de la família Moyà-Cerezuela són molt nobles i obedients. “Cap d’ells no té doblecs i són molt bones persones”, comenta la mare. Tot i això, cadascun d’ells té la seva pròpia personalitat: Carlos és el més amable, Carla la més responsable i Daniela la més bromista. Són diferents entre ells i cadascun es sembla a un dels seus progenitors: la petita té un caràcter més proper al de Cerezuela, Carla és idèntica al seu pare i Carlitos combina la personalitat de la seva mare amb elements físics del seu pare.
Les seves diferents personalitats es mostren també en els seus diferents objectius vitals: malgrat que encara són molt joves, els tres ja somien amb el que volen ser quan siguin grans. La major vol ser actriu; Daniela, jugadora de bàsquet i el noi, tenista com el seu pare. “Quan el veig amb la raqueta, se’m cau la baba“, declara Cerezuela.
En aquesta familia, la música també és una constant, ja que els hi han inculcat una educació amb valors artístics. “Carla i Daniela toquen el clarinet. Després, Carla i Carlitos toquen el piano. El nen també ha provat la guitarra i el saxòfon”, explicava Carolina Cerezuela al periodista Antonio Diéguez el passat mes de maig. “No saps quin soroll hi ha a casa, però m’agrada com la música els educa emocionalment”, assenyala la també cantant.
Tot i haver nascut en una casa on els seus pares són increïblement famosos, els nens viuen la seva infància amb total naturalitat. Comenten que no els hi agrada presumir, viuen molt feliços amb la seva vida normal.
Professió
Durant la seva carrera, va guanyar Roland Garros el 1998 i va ser finalista en un altre gran slam, l’Obert d’Austràlia del 1997, i en les Finals del Tour Mundial de l’ATP el 1998. A més, va aconseguir tres Masters Series: Montecarlo 1998, Cincinnati 2002 i Roma 2004, així com tres títols de la sèrie ATP 500 i tretze de la sèrie ATP 250.
Com a jugador internacional, va formar part de l’equip que va guanyar la segona Copa Davis per Espanya, aconseguint el punt de la victòria a la final.
En 1996 va entrar per primera vegada al top 20 de l’ATP. Va acabar el 1997 com el millor jugador espanyol i per primera vegada, va posicionar-se a les deu primeres posicions. A més, es va convertir en el primer espanyol a arribar a la final de l’Obert d’Austràlia des de l’Andrés Gimeno en el 1969. L’any 1998 va guanyar el seu primer títol de Grand Slam derrotant a l’Álex Corretja a la final de Roland Garros. El 15 de març de 1999 es va convertir en el primer espanyol a situar-se com a número 1 del rànquing de l’ATP des del 1973, mantenint-se dues setmanes.
Va formar part de l’equip espanyol que va guanyar la Copa Davis del 2004, final que es va disputar a l’Estadi Olímpic de la Cartuja (Sevilla), on va tenir un paper destacat, aconseguint dos dels tres punts per a Espanya, guanyant el primer punt davant de Mardy Fish i aconseguint la victòria decisiva contra Andy Roddick, assolint així la segona Ensaladera de Plata en la història del tenis espanyol.
Després de diverses temporades mantenint-se entre els 20 primers del rànquing de l’ATP, el 2006 surt del selecte grup de jugadors i decideix canviar d’entrenador per reprendre el seu joc agressiu i concloure la seva carrera com a jugador competitiu. Luis Lobo, el seu nou entrenador, es converteix així en el protagonista de la remuntada de Carlos Moyà al rànquing fins a recuperar posicions i situar-se entre els 20 millors l’any 2007.
També va participar en tornejos d’exhibició innovadors com el Betfair Turbo Tennis, celebrat a Saragossa juntament amb Nadal.
El 2005 va donar el premi obtingut per guanyar el torneig de Madràs a les víctimes del terratrèmol de l’Oceà Índic del 2004.
A més, és un dels 8 jugadors d’entrada que apareixen als jocs Virtua Tennis i Top Spin.
El 2009 va ser operat de la maluc a causa d’una lesió. L’any 2010 va tornar al circuit amb el seu nou entrenador, però va anunciar la seva retirada a finals d’aquell any, el 17 de novembre de 2010, a 34 anys.
Actualment, a més de ser el Capità de la Copa Davis, treballa juntament amb Roberto Carretero a la seva acadèmia de tenis situada a Madrid. Durant l’estiu, també ofereix Campaments de Tenis a joves de tot el món. El seu lema és “Si treballes en el que t’agrada, no treballaràs ni un sol dia de la teva vida”. Això és el que fa cada dia a la seva acadèmia de tenis, ajudant els joves tenistes a assolir algun dia el somni que ell va complir, arribar a ser professional del tennis.
Xarxes socials
Una de les curiositats de Carlos Moyà és que no té cap perfil de xarxes socials. Però podem seguir el seu ritme de vida mitjançant les xarxes de la seva dona, Carolina Cerezuela que es manté molt activa. Podem veure com celebren el Nadal, felicitacions d’aniversari a Carlos Moyà o fotos ensenyant al públic la seva vida familiar i empresarial idíl·lica.
El passat 27 d’agost va ser l’aniversari de Carlos Moyà, i l a seva parella va dedicar-li aquestes paraules: ”El, mi mallorquín de las mil paciencias, el que empieza a leer el periódico por el final, el del café solo, ojos pequeños y corazón inmenso. Hoy cumple años y yo tengo la suerte de soplarle al tiempo a su lado. Mi moyita. Feliz cumpleaños”.
Els triomfs més destacats de Carlos Moyà
Evolució del Ranking:
- 1998: 5é
- 1997: 8é
- 1996: 28é
- 1995: 63é
- Medalla d’Or de la Real Ordre al Mèrit Deportiu.