El Tour de França 2026 sortirà de Barcelona

Barcelona acollirà el 2026 la sortida del Tour de França, que continuarà amb tres etapes que se celebraran a Catalunya. Així, la capital catalana es convertirà en la primera ciutat del món en acollir els quatre esdeveniments esportius amb més impacte a nivell mundial: els Jocs Olímpics, el Mundial de Futbol, la imminent Copa de l’Amèrica i el Tour de França. 

La carrera ciclista internacional partirà per primer cop de Barcelona, i el recorregut es desenvoluparà especialment a Montjuïc, del 4 al 6 de juliol de 2026. Barcelona ja va acollir la sortida de la Vuelta Ciclista, i ara serà el punt de partida del Tour de França d’aquí dos estius, amb els seus més de 150 ciclistes pedalant sobre l’asfalt de la ciutat. 

L’Ajuntament ha treballat per atreure aquest esdeveniment: “És un somni fet realitat, i una vegada més reafirma el paper de Barcelona com a capital internacional de l’esport”, va explicar l’alcalde, Jaume Collboni, en un acte al consistori.

tour

El consistori preveu un retorn per a la ciutat centrat en “el posicionament en referència al ciclisme i als grans esdeveniments esportius”, segons Collboni, que ha posat en valor la implicació d’entitats com Barcelona Global per aconseguir acollir aquest esdeveniment. Acollir la sortida de la competició implicarà un cost d’uns set milions d’euros, que assumiran l’Ajuntament, la Generalitat i la Diputació.

La ciutat porta una dècada negociant ser el punt de partida de l’emblemàtica carrera, que ha passat per la ciutat en diverses ocasions, però mai com a sortida. L’última edició que va recalar a la ciutat va ser la de 2009, 44 anys després de l’anterior ocasió en la qual la carrera va tenir la ciutat com a escenari. 

Una sortida innovadora

Aquest anunci “confirma la vocació de Barcelona com a capital internacional de l’esport”, segons Collboni, que va qualificar de “fita col·lectiva única” que Barcelona exerceixi de punt de sortida de la carrera. Collboni va dir que la ciutat tindria una sortida històrica, innovadora i oberta al conjunt de la ciutadania. L’alcalde va pronosticar, a més, que l’esdeveniment deixarà “un gran llegat en termes de la pràctica esportiva de la bicicleta”, en una ciutat que ja la té com un dels seus principals mitjans de transport. 

A més de sortir de Barcelona, el Tour de França desenvoluparà tres etapes més a Catalunya, encara amb els detalls per concretar. L’esdeveniment tindrà un cost d’uns set milions d’euros, que assumiran l’Ajuntament, la Generalitat i la Diputació.

El director del Tour de França, Christian Prudhomme va celebrar que la ciutat exerceixi de punt de partida del Tour. A més de qualificar la ciutat de magnífica, Prudhomme va declarar que Barcelona “ofereix tant grans oportunitats per a etapes desafiants, amb la famosa ascensió a Montjuïc, com increïbles vistes al costat del mar”. 

La sortida del Tour de França coincideix amb altres dels grans esdeveniments esportius a nivell mundial. Tindrà lloc a poques setmanes que comenci la Copa de l’Amèrica i a les portes de l’espectacle automobilístic que comença avui al Passeig de Gràcia amb cotxes de Fórmula 1. 

Exit mobile version