- AnARIanant és una iniciativa d’un grup de famílies de l’escola Frederic Mistral Tècnic Eulàlia per recaptar fons a favor de la lluita contra la leucèmia.
- La marxa de 8 km se celebrarà el dissabte 20 de novembre, sortirà a les 10h de l’edifici de l’escola de Tibidabo i anirà fins a l’edifici de Sarrià per la muntanya de Collserola.
Després de la pausa obligada del curs passat, enguany es torna a celebrar la Marxa Solidària AnARIanant en la qual, un curs més i ja en van cinc, l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i la Fundació Collserola col·laboren. La marxa és una iniciativa d’un grup de famílies de l’escola per recaptar fons a favor de la lluita contra la leucèmia. Va néixer de la mà d’un grup d’alumnes que en el marc del seu treball de recerca de Batxillerat van idear tot un seguit d’iniciatives de captació de fons per a la lluita contra aquesta malaltia.
En concret es recapten fons pel Projecte ARI (Assistència de Recerca Intensiva), una iniciativa per recolzar la teràpia CART a Espanya: es tracta d’un tipus d’immunoteràpia innovadora capaç d’eliminar la leucèmia limfoblàstica aguda, resistent a tractaments convencionals, en un 85% dels pacients. És un tipus de leucèmia que afecta, sobretot, els infants.
La marxa anARIanant consisteix en un recorregut de 8 km que es realitza des de l’edifici de Tibidabo de l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia fins al de Sarrià, per la Carretera de les Aigües a través de la muntanya de Collserola, una jornada d’esport i natura en família, apta per a totes les edats i sense cap dificultat tècnica.
L’import recaptat de les inscripcions es donarà íntegrament al Projecte ARI Per la Recerca i Trasplantaments de l’Hospital Clínic de Barcelona. En l’actualitat, i gràcies al finançament assolit a través del Projecte ARI, l’hospital ja té en funcionament l’assaig clínic CART19, amb el qual es tracten pacients amb Leucèmia Limfoblàstica Aguda (LLA), limfoma no Hodgkin i Leucèmia Limfàtica Crònica (LLC).
La inscripció a la marxa AnaARIanant són 10€ pels majors de 12 anys i 5€ per a la resta. Es pot realitzar la inscripció en aquest enllaç. També es pot fer resencialment el mateix dia de la marxa.
Sobre l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia i la Fundació Collserola L’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia és una escola concertada amb una clara voluntat
de servei públic. Va ser fundada l’any 1967 per un grup de famílies i professionals de l’ensenyament compromesos amb una escola catalana, laica i plural deslligada de qualsevol organització política, ideològica o social. L’any 1995, va integrar-se l’Institut Tècnic Eulàlia i en va sorgir l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia.
L’escola forma part, juntament amb l’escola Avenç de Sant Cugat i l’escola Ramon Fuster de Bellaterra, de centres educatius de la màxima qualitat possible. La Fundació sempre ha treballat amb independència de qualsevol grup polític o ideològic i d’acord amb les característiques essencials del seu Projecte Educatiu, compromès amb la catalanitat, la laïcitat, el pluralisme, el pensament crític, la inclusió i la consciència cívica.