Exemple de dinamisme és Helen Zhong, Miss Global Xinesa en 2017, actriu principal en campanyes publicitàries mundials per a Sony i actriu de doblatge en pel·lícules com ‘ Made In la Xina’ , actualment candidata a 8 categories dels premis Goya 2021. Model encarregada d’obrir la desfilada de Francis Montesinos en Mercedes Benz Fashion Week Madrid, i per a marques com Escada, BMW i Lamborghini. Dissenyadora d’una línia pròpia de productes urbans ecològics de moda i articles per a la llar que la porta més tard a fer els seus primers passos en la pintura i l’escultura.
Tenint en compte l’actualitat i el canvi que estem vivint Helen comparteix amb nosaltres la seva visió, experiències i consells, de com aplicar aquest dinamisme i versatilitat que sens dubte ella posseeix.
Contingut
Helen sens dubte la teva versatilitat et precedeix, Cóm arribes a ella, com és el teu camí Helen?
Vaig néixer en Liaoning, la Xina. Em vaig criar entre Bolívia i Espanya, ara resideixo a Barcelona. Des que era petita, vaig rebre una educació multifacètica en moltes disciplines artístiques com a teatre, dansa clàssica i moderna, piano i cal·ligrafia, aquest va iniciar m’ajudo a adoptar actituds i aptituds que més tard em portarien a aquest llarg recorregut professional i dinàmic.
Com actriu i model, Cóm has viscut el panorama actual?, Quins canvis i experiències has tingut ? Totes les indústries estan passant per una transició, hem hagut d’aprendre noves eines.
Si analitzo l’impacte del panorama sobre el modelaje, no ho considero una cosa negativa. Els càstings en línia en directe des de sempre han estat una manera d’obrir fronteres i contactar-se amb professionals anés de la nostra zona geogràfica. Això no ha canviat. I quant als Self-tapis, siabans teníem una sola oportunitat de posar o actuar davant del director de càsting, ara amb els self-tapis podem gravar-nos, revisar el material, posar-nos en el lloc de la persona que ens selecciona, corregir-nos a nosaltres mateixos, per a després triar i enviar la millor presa. Això em sembla un bon exercici, per no dir que augmenta moltes vegades la possibilitat de ser triat en un càsting. Ens dóna temps i perspectiva per a prestar especial atenció a les instruccions del director, entendre el que cerca i assajar el que nosaltres podem oferir. les campanyes de pocs minuts que se solien produir, aquests vídeos més llargs i elaborats ens han obert les portes de l’alta costura,i ara més que mai, tots tenim accés a la seva màgia. Crec que he aconseguit alguna cosa que sempre he volgut – construir un sistema de management de tots els meus projectes que em queda com a anell al dit. – Una part essencial d’aquest sistema és que tinc a l’agència de models AQ&VM Models que gestiona els meus treballs en moda i publicitat. El suport de Verónica, Ainhoa i tot el seu equip, ha estat fonamental per a mi. El seu treball ha fet que la meva vida de model sigui encara més gratificant i també em donat molta llibertat per a poder dedicar-me a les meves exposicions d’art i a la meva marca de disseny. AQ&VM Models m’ha acompanyat i aconsellat en treballs com a sessions de fotos per a editorials, desfilades i campanyes, sempre complint la distància de seguretat i totes les mesures, i com sempre amb la calidesa humana que ho caracteritza. Sento molta gratitud per aquest formidable equip.
Alguns tips que puguis donar als models per a realitzar aquest nou material en línia per a accedir als càstings ?
Crec que una bona llum circular i un trípode poden ser molt bona inversió. Cal perdre el pensament que l’en línia no va al nostre favor i buscar les eines que ens ajuden a seguir endavant.
I Com dissenyadora, a l’altre costat de la càmera, Cóm veus els canvis que s’estan produint en aquest nou escenari tan en on-line ? Creus que són bons per als dissenyadors i marques també?
A diferència que deia que els self-tapis i les streaming no ens condicionen com a models, penso que les desfilades pre-gravats han estat de gran impacte a les cases de moda, especialment a les d’alta costura, amb les quals solem treballar les misses. Ja que la pròpia existència d’aquestes cases premium es basa en la reciprocitat amb els seus clients i col·laboradors – Que ells puguin apreciar en primera persona les exquisides teles i les tècniques artesanals úniques és una experiència fonamental que se’ls ha restringit. Jo els entenc profundament, no obstant això, també penso que ha estat una gran portunitat per a portar la creativitat a noves fronteres. Dior, Chanel i Alexander Mcqueen ens han donat un gran exemple sobre com crear campanyes amb la dosi perfecta de ‘realisme màgic’, convertint un desavantatge com la falta de presència física en un gran avantatge com una desfilada-campanya pre-produït que ens ensenya més a fons la creació i elaboració dels vestits, ens transporta a les mans dels seus tècnics i artesans, a la ment dels seus dissenyadors, als seus esbossos, i al seu atelier.
Saps que m’agrada transmetre sensacions a través del canvi d’aspecte. Un dia estic amb un tall bob ros i un altre dia estic bruna i amb dues trosses al Street fighter. La raó darrere dels meus constants canvis és perquè sento curiositat per veure la reacció de la gent. Ho considero com a part del meu aprenentatge com a artista de performance. I ara més que mai l’energia en els nostres looks ens dóna aquest positivisme que tots necessitem.
Encara que fora del rol de l’artista, defineixo el meu estil diari com el street glam. En la part street, vist i calço principalment Nike i Adidas. Això és perquè la part geek de la meva ment em sol recordar que les tecnologies de Nike i Adidas en roba i complement esportiu-casual són d’allò més avançat. – No sóc una ‘sneakerhead’ en el sentit que no visc per a caçar les tendències urbanes més recents, sinó més aviat em fascina descobrir la comoditat i ‘usabilitat’ dels seus productes. També m’encanta la facilitat a combinar-los amb peces més formals, tant de dissenyadors locals com internacionals. Algunes de les meves botigues i marques favorites Fetes a Barcelona són Sursac, Allsisters i Grace Barcelona, i algunes de les meves marques ‘glam’ favorites són Mugler, Chanel i Balmain.
Helen Zhong @iamhelenzhong
Verónica Maya ( cool hunter) @veronicamaya