27 de maig de 2021.- La campanya de Amavir “És temps d’unió” ha estat premiada com una de les 100 millors idees que atorga la revesteixi Actualitat Econòmica cada any, concretament en la categoria de RSC i voluntariat. Lourdes Rivera, directora general de Amavir, ha estat l’encarregada de recollir aquest matí a Madrid aquest reconeixement dedicat a tots aquells que han estat en primera línia de la lluita contra la pandèmia i que posa en valor el compromís del sector en aquests durs moments.
Al juny de 2020, quan refermaven les crítiques contra les residències per la gestió de la pandèmia i el sector s’enfrontava a un moment molt delicat, Amavir va voler fer un exercici de transparència per a tractar de mostrar a la societat el que havia ocorregut realment en aquests centres i el que s’havia viscut en ells. Baix estrictes mesures de seguretat, la companyia va començar a recollir testimoniatges de treballadors, residents i familiars, que van donar com a resultat gairebé 400 vídeos.
La iniciativa va incloure el relat de tota mena de perfils: directors, residents, metges, terapeutes ocupacionals i personal de manteniment o de cuina, entre molts altres. Tots ells es poden veure en la web www.estiempodeunion.com. Perquè, més enllà de les estadístiques, volíem mostrar que la pandèmia és la història de persones que s’han enfrontat i sofert la malaltia i el testimoniatge de la qual mai hem d’oblidar.
Aquesta campanya va voler ser també una mostra d’agraïment a tots els que que ens van fer donacions en els moments més difícils, quan hi havia una gran escassetat de materials sanitaris. A més, estiempodeunion.com ha quedat com a símbol de suport als familiars dels residents, especialment a aquells que han perdut als seus sers estimats durant la pandèmia, als quals hem volgut també rendir un sentit homenatge.